Zespół

Ewa Bienert
psycholog, psychoterapeuta, biegły sądowy, mediator

Biegła z zakresu psychologii przy Sądzie Okręgowym w Łodzi i Warszawie, biegła z zakresu psychologii i psychoterapii przy Sądzie Okręgowym w Sieradzu, mediator Sądu Okręgowego w sprawach karnych, psycholog-konsultant Wojska Polskiego i ZUS, psychoterapeutka psychodynamiczna i psychoanalityczna, Członek Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego Katedry Psychiatrii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego i Warszawskiego oraz Całościowego Kursu Psychoterapii Psychodynamiczno-Psychoanalitycznej atestowanego przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne.

Dagmara Jędrzejewska
psycholog, pedagog, psycholog transportu

Psycholog, diagnosta, pedagog, prowadzi badania kliniczne i sporządza opinie w sprawach dorosłych, dzieci i rodzin, orzeka w zakresie psychologii pracy, doświadczenie w opiniowaniu sądowym zdobyła współpracując m. in. z prof. Lwem Starowiczem w Warszawie, posiada uprawnienia psychologa transportu, została wpisana do Ewidencji psychologów uprawnionych do wykonywania badań psychologicznych w zakresie psychologii transportu Marszałka Województwa łódzkiego. Ukończyła Uniwersytet Warszawski.

Agnieszka Sas-Chmielecka
psycholog, psychoterapeutka

Ukoń­czyła studia z Psychologii Zdrowia i Klinicznej w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego, uprawnienia psychoterapeutyczne zdobyła w Studium Profesjonalnej Psychoterapii w Centrum Terapii Krótkoterminowej w Łodzi, ukończyła liczne szkolenia m.in. z zakresu komunikacji z Osobami Głuchymi, jest Certyfikowanym Partnerem Centrów Zdrowia Psychicznego oraz członkiem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu (PTPSR). Doświadczenie zawodowe zdobyła m.in. w Polskim Związku Głuchych oddział Łódzki oraz Towarzystwie Przyjaciół Niepełnosprawnych, gdzie na co wspiera w radzeniu sobie z trudnościami i towarzyszy osobom po kryzysach psychicznych, z zaburzeniami psychicznymi oraz z niepełnosprawnością intelektualną. W instytucie prowadzi psychoterapię indywidualną oraz szeroko rozumiane wsparcie psychologiczne osobom dorosłym i młodzieży, prowadzi terapię par, małżeństw i rodzin zarówno w kryzysach, jak i w zakresie rozwoju osobistego. Swoją praktykę opiera głównie na założeniach i metodach Terapii Krótkoterminowej Skoncentrowanej na Rozwiązaniu (BSFT). Praca psychoterapeutyczna podlega stałej superwizji.

Zbigniew Marciniak
psychoterapeuta, mediator

Absolwent Szkoły Psychoterapeutów i Trenerów Grupowych w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt w Krakowie oraz Szkoły Mediacji w Europejskiej Akademii Negocjacji i Mediacji w Warszawie. W Instytucie prowadzi konsultacje i poradnictwo terapeutyczne, psychoterapię indywidualną, psychoterapię małżeństw i par, terapię rodzin, terapię grupową, mediacje, interwencję kryzysową. Zrzeszony w Polskim Towarzystwie Psychoterapeutycznym oraz
Polskim Towarzystwie Psychoterapii Gestalt.

Dorota Goworek
psychoterapeutka nurtu Gestalt, psycholog

Opis wkrótce…

Gabriela Adamczewska
psychoterapeutka, specjalista terapii uzależnień

Jestem psychoterapeutką, specjalistką psychoterapii uzależnień. Obecnie w trakcie studiów podyplomowych na kierunku „Terapia rodzin i par”. Doświadczenie zawodowe zdobywałam m. in. w Fundacji Uwolnienie, Centrum Leczenia Uzależnień w Łodzi oraz Ośrodku Leczenia, Terapii i Rehabilitacji Uzależnień Stowarzyszenia Monar, a także w prywatnych poradniach zdrowia psychicznego oraz jako Asystent rodziny i Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Łodzi.

W pracy najważniejsza jest dla mnie empatia i szacunek do drugiej osoby. W Centrum Terapii i Rozwoju udzielam wsparcia psychologicznego osobom dorosłym, młodzieży. Zajmuję się również terapią uzależnień.

Małgorzata Dymecka-Załęcka
psychoterapeutka

Ukończyłam 4-letni kompleksowy Kurs Psychoterapii w Wielkopolskim Instytucie Psychoterapii w Poznaniu (organizowanym we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Rozwoju Psychoterapii), posiadający akredytację Sekcji Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Kurs ten przygotował mnie do samodzielnego prowadzenia psychoterapii indywidualnej, rodzinnej i grupowej
w oparciu o podejście integracyjne: systemowo–ericksonowskie, z elemantami psychodynamicznymi oraz poznawczo-behawioralnymi.

Swoją wiedzę poszerzałam na różnych szkoleniach i warsztatach takich jak:
„Terapia Rodzin” w Polskim Instytucie Ericksonowskim, „Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie” w Stowarzyszeniu Niebieska Linia w Warszawie,
jak również na studiach podyplomowych z zakresu Psychologii Klinicznej
na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w rozmaitych miejscach: począwszy od Fundacji Centrum Praw Kobiet oddział w Łodzi, poprzez Ośrodek Interwencji Kryzysowej (udzielając wsparcia psychologicznego i interwencji kryzysowej oraz obsługując lokalne Telefony Zaufania), Specjalistyczny Dzienny Oddział Psychiatryczny ZOZ w Łodzi, czy rozmaite fundacje, gdzie świadczyłam pomoc osobom pokrzywdzonym przestępstwami, udzielałam wsparcia dla osób z rzadko występującymi niepełnosprawnościami i ich rodzin, przyjmując pacjentów w przychodniach specjalistycznych oraz pracując  stacjonarnie jako terapeuta w Domu Samotnej Matki w Łodzi.

prof. dr hab. Edward Jacek Gorzelańczyk
psychiatra, internista, biolog molekularny

Profesor nadzwyczajny w Katedrze Podstaw Teoretycznych Nauk Biomedycznych i Informatyki Medycznej Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Bydgoszczy, a także w Instytucie Psychologii Polskiej Akademii Nauk w Warszawie, od 2005 roku pracownik Szpitala Wojewódzkiego dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Świeciu, gdzie jako lekarz pracuje na oddziale detoksykacyjnym, kierownik Działu Badań Naukowych w Dom Sue Ryder. Interdyscyplinarne zainteresowania naukowe koncentruje na neuropsychiatrii, neurofizjologii i neuropsychologii chorób układu nerwowego, poszukuje subklinicznych markerów motorycznych, emocjonalnych i poznawczych zaburzeń układu nerwowego. Laureat wielu nagród międzynarodowych, prezes Stowarzyszenia Substytucyjnego Leczenia Uzależnień „MAR”.

Monika Kucharska
psychoterapeutka

Pracuje indywidualnie, z parami i rodzinami, w nurcie psychodynamicznym i psychoanalitycznym, korzystając z rozumienia systemowego w terapii par i rodzin. Ukończyła całościowy Kurs Psychoterapii organizowany przez Oddział Leczenia Zaburzeń Osobowości i Nerwic Szpitala Specjalistycznego im. J. Babińskiego w Krakowie, atestowany przez Sekcję Naukową Psychoterapii oraz Sekcję Naukową Terapii Rodzin Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Odbyła dodatkowe szkolenia z terapii par, w tym Kurs Psychoterapii Par i Małżeństw organizowany przez Małopolskie Centrum Psychoterapii. Aktualnie w trakcie kształcenia podyplomowego z psychologii klinicznej na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Do lutego 2019r. pracowała w Cork w Irlandii prowadząc psychoterapię także w prywatnym gabinecie. Jest także absolwentką Filologii Angielskiej, prowadzi psychoterapię w języku angielskim. Pracę terapeutyczną poddaje regularnej superwizji. Jest członkiem Sekcji Naukowej Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.

Marta Pęśkiewicz
psycholog, diagnosta, pedagog, terapeuta

Jednolite studia magisterskie ukończyła na Uniwersytecie Łódzkim. Na bieżąco aktualizuje i poszerza swoją wiedzę, rozwija umiejętności poprzez udział w szkoleniach, konferencjach i w ramach studiów podyplomowych. Udziela wywiadów eksperckich dla mediów: m.in. w TVP Łódź oraz Radio Łódź. Swoją pracę z Klientem rozpoczęła uczestnicząc w praktykach oraz licznych wolontariatach na oddziałach psychiatrii ogólnej oraz leczenia uzależnień. Doświadczenie zdobywała pracując jako psycholog i terapeuta w szpitalach, przychodniach, placówkach opiekuńczo–wychowawczych, Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej oraz Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi w każdym wieku; z młodzieżą (także zdemoralizowaną, doświadczającą przemocy, porzucenia, traumy); z dorosłymi; z seniorami. Zajmuje się opiniowaniem psychologicznym na potrzeby spraw sądowych, głównie w sprawach rodzinnych i karnych. Prowadzi badania osobowości, badania rozwoju dziecka, badania więzi w rodzinie, badania postaw rodzicielskich, badania do procesu adopcyjnego i inne.

dr n. med. Anna Bogaczewicz
psycholog kliniczny, psychoterapeutka

Absolwentka kierunku psychologia, ze specjalnością psychologia kliniczna, osobowości, zdrowia i psychoterapii. Zdobytą wiedzę poszerzałam, uczestnicząc w kursach prowadzonych przez Polski Instytut Ericksonowski (szkoła posiada rekomendację Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego) oraz Centrum Terapii Krótkoterminowej Skoncentrowanej na Rozwiązaniu. Od 2010 roku pracuję jako nauczyciel akademicki, między innymi na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Kontakt z osobami wkraczającymi w dorosłość jest moją szczególną pasją. Udzielam także konsultacji w języku angielskim. Swoją pracę poddaję superwizji, pracuję zgodnie z kodeksem etyczno-zawodowym psychologa.

Insty­tut Ana­liz Psy­cho­lo­gicz­nych i Psy­cho­te­ra­pii jest wyso­ko­spe­cja­li­styczną pla­cówką zdro­wia psy­chicz­nego, któ­rej głów­nym atu­tem jest doświad­czony i sta­ran­nie wyse­lek­cjo­no­wany zespół spe­cja­li­stów, w skład któ­rego wcho­dzą spe­cja­li­ści w zakre­sie psy­cho­lo­gii, psy­cho­te­ra­pii, peda­go­giki, medy­cyny sądo­wej i medy­cyny pracy, psy­chia­trii oraz psy­chia­trii dzieci i mło­dzieży.

W ramach swo­jej dzia­łal­no­ści Insty­tut pro­wa­dzi psy­cho­te­ra­pię, udziela pomocy psy­cho­lo­gicz­nej, pro­wa­dzi bada­nia, spo­rzą­dza nie­za­leżne opi­nie, pro­wa­dzi szko­le­nia i warsz­taty, pro­wa­dzi także media­cje, prze­pro­wa­dza wywiady śro­do­wi­skowe oraz pro­wa­dzi porad­nic­two spe­cja­li­styczne dla mało­let­nich, nie­let­nich i ich rodzin.

Pra­cu­jący w Insty­tu­cie psy­cho­lo­go­wie i psy­cho­te­ra­peuci spe­cja­li­zują się w róż­nych obsza­rach, co pozwala na pro­fe­sjo­nalną pomoc dopa­so­waną indy­wi­du­al­nie do zgła­sza­ją­cych się osób. Pręż­nie dzia­ła­ją­cym orga­nem Insty­tutu jest Opi­nio­daw­czy Zespół Nie­za­leż­nych Spe­cja­li­stów, który jest alter­na­tywą dla Opi­nio­daw­czych Zespo­łów Sądo­wych Spe­cja­li­stów. OZNS jest orga­nem dorad­czym dla sądów w całej Pol­sce, na ich zle­ce­nie spo­rzą­dza opi­nie doty­czące rodzin, rodzi­ców i dzieci, opi­niuje także w spra­wach kar­nych oraz pro­wa­dzi media­cje. Opi­nie Zespół spo­rzą­dza zarówno na potrzeby sądów jak i osób pry­wat­nych, chcą­cych usta­lić pre­dys­po­zy­cje rodzi­ciel­skie, rodzaj i siłę więzi mię­dzy rodzi­cem i dziec­kiem lub mię­dzy mał­żon­kami, wia­ry­god­ność członka rodziny, stan zdro­wia psy­chicz­nego i wiele innych. Człon­ko­wie Zespołu są zwy­kle bie­głymi sądo­wymi z wie­lo­let­nim sta­żem pracy w sądow­nic­twie, pracy kli­nicz­nej i orzecz­ni­czej. Zespół Opi­nio­daw­czy pro­wa­dzi rów­nież bada­nia podłużne z zakresu psy­cho­lo­gii sądo­wej i psy­cho­lo­gii rodziny, dane i wnio­ski z badań służą kli­ni­cy­stom Insty­tutu Ana­liz Psy­cho­lo­gicz­nych i Psy­cho­te­ra­pii.

Jed­nym z klu­czo­wych zadań Zespołu jest spo­rzą­dza­nie nie­za­leż­nych, obiek­tyw­nych opi­nii w spra­wach cywil­nych, kar­nych, rodzin­nych i opie­kuń­czych oraz w spra­wach nie­let­nich, na pod­sta­wie prze­pro­wa­dzo­nych badań psy­cho­lo­gicz­nych, peda­go­gicz­nych lub lekar­skich. Opi­nia jest wyda­wana po prze­pro­wa­dze­niu spe­cja­li­stycz­nego bada­nia, zgod­nie z zakre­sem posia­da­nych i wyma­ga­nych do udzie­le­nia wyczer­pu­ją­cej odpo­wie­dzi na posta­wioną tezę, kom­pe­ten­cji spe­cja­li­stów. Badani przed przy­stą­pie­niem do badań są szcze­gó­łowo infor­mo­wani o prze­biegu i pro­ce­du­rze pro­cesu dia­gno­stycz­nego. Czas prze­pro­wa­dze­nia badań zależny jest m.in. od zło­żo­no­ści sprawy i ilo­ści osób bio­rą­cych udział w bada­niu, dyna­miki prze­pro­wa­dza­nych wywia­dów oraz potrzeb i moż­li­wo­ści bada­nych.

Spe­cja­li­ści zatrud­nieni w Zespole mają świa­do­mość waż­no­ści spraw, z któ­rymi przy­cho­dzą osoby badane, jak rów­nież świa­do­mość kry­zysu psy­cho­lo­gicz­nego czy też trud­nej sytu­acji emo­cjo­nal­nej, w jakiej znaj­dują się nie­jed­no­krot­nie osoby objęte bada­niem, stąd każda sprawa jest trak­to­wana indy­wi­du­al­nie. Bada­jący dokła­dają sta­rań, aby mało­let­nie dzieci pozo­sta­wały na spo­tka­niu, tylko tyle czasu, ile jest konieczne dla uzy­ska­nia wystar­cza­ją­cego mate­riału badaw­czego do odpo­wie­dzi na tezę sądu. Na początku spo­tka­nia osoby badane otrzy­mują pod­sta­wowe infor­ma­cje na temat prze­biegu spo­tka­nia, zasad obo­wią­zu­ją­cych pod­czas bada­nia. Następ­nie, po uzy­ska­niu zgody na bada­nie prze­pro­wa­dzana jest roz­mowa. Rów­nież w począt­ko­wej fazie bada­nia, ma miej­sce roz­mowa z mało­let­nimi i przed­sta­wie­nie im w spo­sób dosto­so­wany do wieku i moż­li­wo­ści roz­wo­jo­wych, zasad i celu spo­tka­nia. Bada­nie dziecka jest prze­pro­wa­dzane bez obec­no­ści rodzi­ca/ opie­kuna. W każ­dym momen­cie bada­nia dziecko może zwró­cić się do rodzica / opie­kuna. Wska­zane jest, aby dzieci zostały poin­for­mo­wane o spo­tka­niu w Insty­tu­cie, w taki spo­sób, aby nie były zasko­czone wizytą wią­żącą się z bada­niem. Prze­ka­za­nie krót­kiej infor­ma­cji o celu spo­tka­nia, bez nadmia­ro­wych reak­cji emo­cjo­nal­nych, a także bez prze­ka­zy­wa­nia szcze­gó­łów trwa­ją­cego kon­fliktu mię­dzy doro­słymi, pozwoli zmi­ni­ma­li­zo­wać prze­ży­wany nie­po­kój przed nową dla dziecka sytu­acją. Poza czę­ścią bada­nia mało­let­nich, bada­jący prze­pro­wa­dzają wywiady z każdą doro­słą osobą objętą bada­niem. Poza wywia­dem, osoby badane wyko­nują rów­nież testy dia­gno­stycz­nie. Wszyst­kie sto­so­wane pod­czas spo­tka­nia metody, zarówno wywiady, obser­wa­cje inte­rak­cji mię­dzy oso­bami bada­nymi, wyko­ny­wane testy, wcho­dzą, obok ana­lizy akt sprawy, w skład zasto­so­wa­nych metod badaw­czych, pod­da­wa­nych wni­kli­wej ana­li­zie, inter­pre­ta­cji oraz inte­gra­cji, celem spo­rzą­dze­nia opi­nii.