Zespół
Biegła z zakresu psychologii przy Sądzie Okręgowym w Łodzi i Warszawie, biegła z zakresu psychologii i psychoterapii przy Sądzie Okręgowym w Sieradzu, mediator Sądu Okręgowego w sprawach karnych, psycholog-konsultant Wojska Polskiego i ZUS, psychoterapeutka psychodynamiczna i psychoanalityczna, Członek Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego Katedry Psychiatrii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego, absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego i Warszawskiego oraz Całościowego Kursu Psychoterapii Psychodynamiczno-Psychoanalitycznej atestowanego przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne.
Psycholog, diagnosta, pedagog, prowadzi badania kliniczne i sporządza opinie w sprawach dorosłych, dzieci i rodzin, orzeka w zakresie psychologii pracy, doświadczenie w opiniowaniu sądowym zdobyła współpracując m. in. z prof. Lwem Starowiczem w Warszawie, posiada uprawnienia psychologa transportu, została wpisana do Ewidencji psychologów uprawnionych do wykonywania badań psychologicznych w zakresie psychologii transportu Marszałka Województwa łódzkiego. Ukończyła Uniwersytet Warszawski.
Ukończyła studia z Psychologii Zdrowia i Klinicznej w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego, uprawnienia psychoterapeutyczne zdobyła w Studium Profesjonalnej Psychoterapii w Centrum Terapii Krótkoterminowej w Łodzi, ukończyła liczne szkolenia m.in. z zakresu komunikacji z Osobami Głuchymi, jest Certyfikowanym Partnerem Centrów Zdrowia Psychicznego oraz członkiem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu (PTPSR). Doświadczenie zawodowe zdobyła m.in. w Polskim Związku Głuchych oddział Łódzki oraz Towarzystwie Przyjaciół Niepełnosprawnych, gdzie na co wspiera w radzeniu sobie z trudnościami i towarzyszy osobom po kryzysach psychicznych, z zaburzeniami psychicznymi oraz z niepełnosprawnością intelektualną. W instytucie prowadzi psychoterapię indywidualną oraz szeroko rozumiane wsparcie psychologiczne osobom dorosłym i młodzieży, prowadzi terapię par, małżeństw i rodzin zarówno w kryzysach, jak i w zakresie rozwoju osobistego. Swoją praktykę opiera głównie na założeniach i metodach Terapii Krótkoterminowej Skoncentrowanej na Rozwiązaniu (BSFT). Praca psychoterapeutyczna podlega stałej superwizji.
Absolwent Szkoły Psychoterapeutów i Trenerów Grupowych w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt w Krakowie oraz Szkoły Mediacji w Europejskiej Akademii Negocjacji i Mediacji w Warszawie. W Instytucie prowadzi konsultacje i poradnictwo terapeutyczne, psychoterapię indywidualną, psychoterapię małżeństw i par, terapię rodzin, terapię grupową, mediacje, interwencję kryzysową. Zrzeszony w Polskim Towarzystwie Psychoterapeutycznym oraz
Polskim Towarzystwie Psychoterapii Gestalt.
Opis wkrótce…
Jestem psychoterapeutką, specjalistką psychoterapii uzależnień. Obecnie w trakcie studiów podyplomowych na kierunku „Terapia rodzin i par”. Doświadczenie zawodowe zdobywałam m. in. w Fundacji Uwolnienie, Centrum Leczenia Uzależnień w Łodzi oraz Ośrodku Leczenia, Terapii i Rehabilitacji Uzależnień Stowarzyszenia Monar, a także w prywatnych poradniach zdrowia psychicznego oraz jako Asystent rodziny i Koordynator rodzinnej pieczy zastępczej w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Łodzi.
W pracy najważniejsza jest dla mnie empatia i szacunek do drugiej osoby. W Centrum Terapii i Rozwoju udzielam wsparcia psychologicznego osobom dorosłym, młodzieży. Zajmuję się również terapią uzależnień.
Ukończyłam 4-letni kompleksowy Kurs Psychoterapii w Wielkopolskim Instytucie Psychoterapii w Poznaniu (organizowanym we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Rozwoju Psychoterapii), posiadający akredytację Sekcji Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Kurs ten przygotował mnie do samodzielnego prowadzenia psychoterapii indywidualnej, rodzinnej i grupowej
w oparciu o podejście integracyjne: systemowo–ericksonowskie, z elemantami psychodynamicznymi oraz poznawczo-behawioralnymi.
Swoją wiedzę poszerzałam na różnych szkoleniach i warsztatach takich jak:
„Terapia Rodzin” w Polskim Instytucie Ericksonowskim, „Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie” w Stowarzyszeniu Niebieska Linia w Warszawie,
jak również na studiach podyplomowych z zakresu Psychologii Klinicznej
na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując w rozmaitych miejscach: począwszy od Fundacji Centrum Praw Kobiet oddział w Łodzi, poprzez Ośrodek Interwencji Kryzysowej (udzielając wsparcia psychologicznego i interwencji kryzysowej oraz obsługując lokalne Telefony Zaufania), Specjalistyczny Dzienny Oddział Psychiatryczny ZOZ w Łodzi, czy rozmaite fundacje, gdzie świadczyłam pomoc osobom pokrzywdzonym przestępstwami, udzielałam wsparcia dla osób z rzadko występującymi niepełnosprawnościami i ich rodzin, przyjmując pacjentów w przychodniach specjalistycznych oraz pracując stacjonarnie jako terapeuta w Domu Samotnej Matki w Łodzi.
Profesor nadzwyczajny w Katedrze Podstaw Teoretycznych Nauk Biomedycznych i Informatyki Medycznej Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Bydgoszczy, a także w Instytucie Psychologii Polskiej Akademii Nauk w Warszawie, od 2005 roku pracownik Szpitala Wojewódzkiego dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Świeciu, gdzie jako lekarz pracuje na oddziale detoksykacyjnym, kierownik Działu Badań Naukowych w Dom Sue Ryder. Interdyscyplinarne zainteresowania naukowe koncentruje na neuropsychiatrii, neurofizjologii i neuropsychologii chorób układu nerwowego, poszukuje subklinicznych markerów motorycznych, emocjonalnych i poznawczych zaburzeń układu nerwowego. Laureat wielu nagród międzynarodowych, prezes Stowarzyszenia Substytucyjnego Leczenia Uzależnień „MAR”.
Pracuje indywidualnie, z parami i rodzinami, w nurcie psychodynamicznym i psychoanalitycznym, korzystając z rozumienia systemowego w terapii par i rodzin. Ukończyła całościowy Kurs Psychoterapii organizowany przez Oddział Leczenia Zaburzeń Osobowości i Nerwic Szpitala Specjalistycznego im. J. Babińskiego w Krakowie, atestowany przez Sekcję Naukową Psychoterapii oraz Sekcję Naukową Terapii Rodzin Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Odbyła dodatkowe szkolenia z terapii par, w tym Kurs Psychoterapii Par i Małżeństw organizowany przez Małopolskie Centrum Psychoterapii. Aktualnie w trakcie kształcenia podyplomowego z psychologii klinicznej na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Do lutego 2019r. pracowała w Cork w Irlandii prowadząc psychoterapię także w prywatnym gabinecie. Jest także absolwentką Filologii Angielskiej, prowadzi psychoterapię w języku angielskim. Pracę terapeutyczną poddaje regularnej superwizji. Jest członkiem Sekcji Naukowej Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.
Jednolite studia magisterskie ukończyła na Uniwersytecie Łódzkim. Na bieżąco aktualizuje i poszerza swoją wiedzę, rozwija umiejętności poprzez udział w szkoleniach, konferencjach i w ramach studiów podyplomowych. Udziela wywiadów eksperckich dla mediów: m.in. w TVP Łódź oraz Radio Łódź. Swoją pracę z Klientem rozpoczęła uczestnicząc w praktykach oraz licznych wolontariatach na oddziałach psychiatrii ogólnej oraz leczenia uzależnień. Doświadczenie zdobywała pracując jako psycholog i terapeuta w szpitalach, przychodniach, placówkach opiekuńczo–wychowawczych, Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej oraz Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi w każdym wieku; z młodzieżą (także zdemoralizowaną, doświadczającą przemocy, porzucenia, traumy); z dorosłymi; z seniorami. Zajmuje się opiniowaniem psychologicznym na potrzeby spraw sądowych, głównie w sprawach rodzinnych i karnych. Prowadzi badania osobowości, badania rozwoju dziecka, badania więzi w rodzinie, badania postaw rodzicielskich, badania do procesu adopcyjnego i inne.
Absolwentka kierunku psychologia, ze specjalnością psychologia kliniczna, osobowości, zdrowia i psychoterapii. Zdobytą wiedzę poszerzałam, uczestnicząc w kursach prowadzonych przez Polski Instytut Ericksonowski (szkoła posiada rekomendację Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego) oraz Centrum Terapii Krótkoterminowej Skoncentrowanej na Rozwiązaniu. Od 2010 roku pracuję jako nauczyciel akademicki, między innymi na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Kontakt z osobami wkraczającymi w dorosłość jest moją szczególną pasją. Udzielam także konsultacji w języku angielskim. Swoją pracę poddaję superwizji, pracuję zgodnie z kodeksem etyczno-zawodowym psychologa.
Instytut Analiz Psychologicznych i Psychoterapii jest wysokospecjalistyczną placówką zdrowia psychicznego, której głównym atutem jest doświadczony i starannie wyselekcjonowany zespół specjalistów, w skład którego wchodzą specjaliści w zakresie psychologii, psychoterapii, pedagogiki, medycyny sądowej i medycyny pracy, psychiatrii oraz psychiatrii dzieci i młodzieży.
W ramach swojej działalności Instytut prowadzi psychoterapię, udziela pomocy psychologicznej, prowadzi badania, sporządza niezależne opinie, prowadzi szkolenia i warsztaty, prowadzi także mediacje, przeprowadza wywiady środowiskowe oraz prowadzi poradnictwo specjalistyczne dla małoletnich, nieletnich i ich rodzin.
Pracujący w Instytucie psychologowie i psychoterapeuci specjalizują się w różnych obszarach, co pozwala na profesjonalną pomoc dopasowaną indywidualnie do zgłaszających się osób. Prężnie działającym organem Instytutu jest Opiniodawczy Zespół Niezależnych Specjalistów, który jest alternatywą dla Opiniodawczych Zespołów Sądowych Specjalistów. OZNS jest organem doradczym dla sądów w całej Polsce, na ich zlecenie sporządza opinie dotyczące rodzin, rodziców i dzieci, opiniuje także w sprawach karnych oraz prowadzi mediacje. Opinie Zespół sporządza zarówno na potrzeby sądów jak i osób prywatnych, chcących ustalić predyspozycje rodzicielskie, rodzaj i siłę więzi między rodzicem i dzieckiem lub między małżonkami, wiarygodność członka rodziny, stan zdrowia psychicznego i wiele innych. Członkowie Zespołu są zwykle biegłymi sądowymi z wieloletnim stażem pracy w sądownictwie, pracy klinicznej i orzeczniczej. Zespół Opiniodawczy prowadzi również badania podłużne z zakresu psychologii sądowej i psychologii rodziny, dane i wnioski z badań służą klinicystom Instytutu Analiz Psychologicznych i Psychoterapii.
Jednym z kluczowych zadań Zespołu jest sporządzanie niezależnych, obiektywnych opinii w sprawach cywilnych, karnych, rodzinnych i opiekuńczych oraz w sprawach nieletnich, na podstawie przeprowadzonych badań psychologicznych, pedagogicznych lub lekarskich. Opinia jest wydawana po przeprowadzeniu specjalistycznego badania, zgodnie z zakresem posiadanych i wymaganych do udzielenia wyczerpującej odpowiedzi na postawioną tezę, kompetencji specjalistów. Badani przed przystąpieniem do badań są szczegółowo informowani o przebiegu i procedurze procesu diagnostycznego. Czas przeprowadzenia badań zależny jest m.in. od złożoności sprawy i ilości osób biorących udział w badaniu, dynamiki przeprowadzanych wywiadów oraz potrzeb i możliwości badanych.
Specjaliści zatrudnieni w Zespole mają świadomość ważności spraw, z którymi przychodzą osoby badane, jak również świadomość kryzysu psychologicznego czy też trudnej sytuacji emocjonalnej, w jakiej znajdują się niejednokrotnie osoby objęte badaniem, stąd każda sprawa jest traktowana indywidualnie. Badający dokładają starań, aby małoletnie dzieci pozostawały na spotkaniu, tylko tyle czasu, ile jest konieczne dla uzyskania wystarczającego materiału badawczego do odpowiedzi na tezę sądu. Na początku spotkania osoby badane otrzymują podstawowe informacje na temat przebiegu spotkania, zasad obowiązujących podczas badania. Następnie, po uzyskaniu zgody na badanie przeprowadzana jest rozmowa. Również w początkowej fazie badania, ma miejsce rozmowa z małoletnimi i przedstawienie im w sposób dostosowany do wieku i możliwości rozwojowych, zasad i celu spotkania. Badanie dziecka jest przeprowadzane bez obecności rodzica/ opiekuna. W każdym momencie badania dziecko może zwrócić się do rodzica / opiekuna. Wskazane jest, aby dzieci zostały poinformowane o spotkaniu w Instytucie, w taki sposób, aby nie były zaskoczone wizytą wiążącą się z badaniem. Przekazanie krótkiej informacji o celu spotkania, bez nadmiarowych reakcji emocjonalnych, a także bez przekazywania szczegółów trwającego konfliktu między dorosłymi, pozwoli zminimalizować przeżywany niepokój przed nową dla dziecka sytuacją. Poza częścią badania małoletnich, badający przeprowadzają wywiady z każdą dorosłą osobą objętą badaniem. Poza wywiadem, osoby badane wykonują również testy diagnostycznie. Wszystkie stosowane podczas spotkania metody, zarówno wywiady, obserwacje interakcji między osobami badanymi, wykonywane testy, wchodzą, obok analizy akt sprawy, w skład zastosowanych metod badawczych, poddawanych wnikliwej analizie, interpretacji oraz integracji, celem sporządzenia opinii.